Villkor

I bland kan det bli fel när det gäller saldo eller pris och vi förbehåller oss då rätten att ändra detta i efterhand om det inträffar. I sådana fall hör vi av oss till dig och om du vill kan du då avboka din order. 

Betalning

Vi erbjuder betalning via Klarna eller PayPal. Du kan också betala i förskott genom att swisha till 1233352507.

Frakt och leverans

Vi tar hand om din order så fort som möjligt och den normala leveranstiden är 1-3 dagar, även om det ibland kan tillkomma någon dag. Om du väntar på en beställning som verkar fördröjd, hör då av dig till oss så kollar vi vad som har hänt. Fraktkostnaden i Sverige är 69 SEK och till Danmark, Finland och Tyskland 149 SEK. 

Vi kollar alltid våra produkter innan vi skickar dem, om en produkt är skadad har det troligtivis hänt under frakten. Då är det viktigt att du fotar produkten och även allt emballage coh skickar bilder till oss omgående - skicka till info@mindfulhomes.se

Från att du har mottagit din order har du 14 dagars öppet köp, du behöver då kontakta oss om att du vill göra en retur. Det är kunden som står för returkostnaden, det är också viktigt att det packeteras väl eftersom kunden är ansvarig för godset tills det nått fram till oss. Vi hjälper dig med retursedel om du önskar. 

Du kan inte ångra ditt köp genom att inte hämta ut ditt paket, ett outhämtat paket innebär extra kostnader och vi debiterar 300 SEK för dessa kostnader. 

Att tänka på 

Det är alltid svårt att få helt överensstämmande färger jämfört med verkligheten, och fotografering och inställningar på respektive skärm påverkar hur färgen upplevs. Vissa bilder är även redigerade och då påverkas färger och nyanser.  Vi hjälper gärna till med extra bilder om du är osäker. Många av våra produkter är unika och handgjoda och därför kan samma typ av produkt variera i färg och form. 

Vi försöker återvinna så mycket emballage som möjligt. Du får alltid en följesedel på mail och kvittot/faktura får du via Klarna därav skriver vi inte längre ut en extra följesedel  och lägger i ordern. 

Tvist

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, om du inte skulle vara nöjd med hur vi hanterar ditt ärende så kan du vända dig till dem. Men hör gärna av dig till oss i första hand om du tycker det är något som inte har fungerat med våra produkter eller vår hantering. 

Integritet

Vi följer gällande lagar kring GDPR och hanterar endast dina personuppgifter för att kunna fullfölja våra skyldigheter, så som reklamationsrätt och bokföringslagen. Vi delar inte dina uppgifter med någon annan om det inte krävs för att fullfölja ditt köp (Transportbolag samt eventuellt till leverantör då en beställningsvara ska skickas direkt till dig). Om du vill se vår integritetspolicy, skicka ett mail till oss så skickar vi den  till dig. 

 

Produkter
Övrigt